Handlekurv (0)

Salgsbetingelser for SpillNorge / PressFire butikk

Sist oppdatert: 13. september 2025

Innledning

Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og e-handelsloven. Disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.

1. Partene

Selger:

Firmanavn: PressFire AS

Kontaktadresse: Øvre Gate 7, 0551 Oslo

E-post: kundeservice@pressfire.no

Organisasjonsnummer: 916650256

Kjøper: Den personen som foretar bestillingen, og blir i det følgende benevnt kjøper/kjøperen.

2. Priser og Betaling

Den oppgitte prisen for varen og tjenester er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter som merverdiavgift. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.

Vi tilbyr følgende betalingsmetoder:

Stripe, og via Stripe VISA, Mastercard m.m.

Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli belastet øyeblikkelig.

3. Levering

Levering er skjedd når kjøperen, eller hans/hennes representant, har overtatt tingen. Med mindre annet er avtalt, skal levering skje uten unødig opphold.

Fraktkostnader oppgis tydelig i kassen før kjøpet gjennomføres.

4. Angrerett

Du har 14 dagers angrerett når du handler på nett. Angrefristen løper fra den dagen du mottar varen. Dersom du ikke har mottatt tilstrekkelig informasjon eller angrerettskjema, utvides fristen.

For å benytte angreretten må du gi oss melding om dette på en utvetydig måte. Du kan benytte det medfølgende angrerettskjemaet, men det er ikke obligatorisk. Melding kan gis via e-post til kundeservice@pressfire.no. Fristen er overholdt dersom du sender meldingen før utløpet av angrefristen.

Kjøperen må selv dekke kostnadene for retur av varene. Du er ansvarlig for en eventuell reduksjon i varens verdi som skyldes en annen håndtering enn det som er nødvendig for å fastslå varens art, egenskaper og funksjon.

Tilbakebetaling vil skje uten unødig opphold, og senest 14 dager fra vi mottok melding om din beslutning om å gå fra avtalen. Vi har rett til å holde tilbake betalingen til vi har mottatt varene, eller til du har lagt frem dokumentasjon for at varene er sendt tilbake.

Unntak fra angreretten: Angreretten gjelder ikke for varer som av hensyn til helsevern eller hygiene ikke er egnet for retur, og hvor forseglingen er brutt etter levering (f.eks. intimprodukter).

5. Reklamasjon og Garanti

Dersom det oppdages en feil eller mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at dette ble oppdaget, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen (reklamasjon). Reklamasjonsfristen er normalt to år etter at du overtok varen. For varer som ved vanlig bruk er ment å vare vesentlig lenger, er fristen fem år.

Ved mangel ved varen kan du kreve retting, omlevering, prisavslag, eller heving av kjøpet i henhold til forbrukerkjøpsloven.

Eventuelle garantier som gis av selger eller produsent gir rettigheter i tillegg til de du allerede har etter loven.

6. Personopplysninger og Personvern (GDPR)

Vi behandler personopplysninger i henhold til personopplysningsloven (GDPR). Som behandlingsansvarlig er vi ansvarlige for at informasjonen du oppgir er trygg hos oss.

Hva vi lagrer:

Vi samler inn og lagrer personopplysninger som navn, adresse, telefonnummer og e-postadresse for å kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. Vi lagrer også informasjon om hvilke produkter du kjøper.

Formål:

Opplysningene brukes for å administrere din bestilling, levere varer, og i forbindelse med eventuell reklamasjon og retur. Med ditt samtykke kan din e-postadresse også brukes til utsendelse av nyhetsbrev.

Dine rettigheter:

Du har rett til innsyn i dine personopplysninger, samt å be om retting eller sletting av disse.

En fullstendig personvernerklæring som beskriver hvordan vi behandler dine data, er tilgjengelig på våre nettsider.

7. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukertilsynet for mekling. Forbrukertilsynet er tilgjengelig på telefon 23 400 600.

Ved en eventuell tvist følger vi Forbrukertilsynets avgjørelser.