Project I.G.I.: I'm Going In (utgitt i Europa som Project I.G.I.) er et taktisk førstepersons skytespill utviklet av Innerloop Studios og utgitt den 15. desember 2000 av Eidos Interactive. Det er et av de første dataspillene med realistiske våpen og taktiske kampsituasjoner. I Project IGI: I'm Going In skal du forfølge og bekjempe en morderisk eks-russisk oberst før hun forvandler Europa til en kjernefysisk ødemark. Dette førstepersons skytespillet legger vekt på sniking og list i stedet for massiv ildkraft. Jones må snike seg inn i de tøffeste militærinstallasjonene i Øst-Europa, og når han først er inne, må han bruke sine ferdigheter innen tyveri, datahacking, sabotasje og rekognosering for å stoppe den gale kvinnen. Fiendens kunstige intelligens vil reagere på alt han gjør, og bruke militære taktikker for å spore opp posisjonen hans. For å motvirke overvåking, bunkere, stridsvogner og kanonhelikoptre er Jones utstyrt med NATO-spionutstyr og angrepsvåpen. Hvis oddsen blir for høy mot ham, kan han tilkalle et napalmangrep via kartcomputeren sin. Da spillet kom ut, fikk det blandet kritikk på grunn av en rekke mangler, som dårlig programmert kunstig intelligens, manglende mulighet til å lagre midt i spillet og mangelen på flerspillerfunksjoner. Det fikk imidlertid skryt for sitt suverene lyddesign og sin flotte grafikk, delvis takket være bruken av en egenutviklet spillmotor som tidligere hadde blitt brukt i Innerloops Joint Strike Fighter. Det ble fulgt opp i 2003 av I.G.I.-2: Covert Strike.