Project I.G.I.: I'm Going In (utgitt i Europa som Project I.G.I.) er et taktisk førstepersons skytespill utviklet av Innerloop Studios og utgitt den 15. desember 2000 av Eidos Interactive. Det er et av de første dataspillene med realistiske våpen og taktiske kampsituasjoner. I Project IGI: I'm Going In skal du forfølge og bekjempe en morderisk eks-russisk oberst før hun forvandler Europa til en kjernefysisk ødemark. Dette førstepersons skytespillet legger vekt på sniking og list i stedet for massiv ildkraft. Jones må snike seg inn i de tøffeste militærinstallasjonene i Øst-Europa, og når han først er inne, må han bruke sine ferdigheter innen tyveri, datahacking, sabotasje og rekognosering for å stoppe den gale kvinnen. Fiendens kunstige intelligens vil reagere på alt han gjør, og bruke militære taktikker for å spore opp posisjonen hans. For å motvirke overvåking, bunkere, stridsvogner og kanonhelikoptre er Jones utstyrt med NATO-spionutstyr og angrepsvåpen. Hvis oddsen blir for høy mot ham, kan han tilkalle et napalmangrep via kartcomputeren sin. Da spillet kom ut, fikk det blandet kritikk på grunn av en rekke mangler, som dårlig programmert kunstig intelligens, manglende mulighet til å lagre midt i spillet og mangelen på flerspillerfunksjoner. Det fikk imidlertid skryt for sitt suverene lyddesign og sin flotte grafikk, delvis takket være bruken av en egenutviklet spillmotor som tidligere hadde blitt brukt i Innerloops Joint Strike Fighter. Det ble fulgt opp i 2003 av I.G.I.-2: Covert Strike.











Project I.G.I.: I'm Going In (utgitt i Europa som Project I.G.I.) er et taktisk førstepersons skytespill utviklet av Innerloop Studios og utgitt den 15. desember 2000 av Eidos Interactive. Det er et av de første dataspillene med realistiske våpen og taktiske kampsituasjoner. I Project IGI: I'm Going In skal du forfølge og bekjempe en morderisk eks-russisk oberst før hun forvandler Europa til en kjernefysisk ødemark. Dette førstepersons skytespillet legger vekt på sniking og list i stedet for massiv ildkraft. Jones må snike seg inn i de tøffeste militærinstallasjonene i Øst-Europa, og når han først er inne, må han bruke sine ferdigheter innen tyveri, datahacking, sabotasje og rekognosering for å stoppe den gale kvinnen. Fiendens kunstige intelligens vil reagere på alt han gjør, og bruke militære taktikker for å spore opp posisjonen hans. For å motvirke overvåking, bunkere, stridsvogner og kanonhelikoptre er Jones utstyrt med NATO-spionutstyr og angrepsvåpen. Hvis oddsen blir for høy mot ham, kan han tilkalle et napalmangrep via kartcomputeren sin. Da spillet kom ut, fikk det blandet kritikk på grunn av en rekke mangler, som dårlig programmert kunstig intelligens, manglende mulighet til å lagre midt i spillet og mangelen på flerspillerfunksjoner. Det fikk imidlertid skryt for sitt suverene lyddesign og sin flotte grafikk, delvis takket være bruken av en egenutviklet spillmotor som tidligere hadde blitt brukt i Innerloops Joint Strike Fighter. Det ble fulgt opp i 2003 av I.G.I.-2: Covert Strike.
Project I.G.I.: I'm Going In (released in Europe as simply Project I.G.I.) is a tactical first-person shooter developed by Innerloop Studios and released on December 15, 2000 by Eidos Interactive. It is one of the first computer games to feature realistic weaponry and tactical combat situations. Pursue and defeat a homicidal ex-Russian Colonel before she turns Europe into a nuclear wasteland in Project IGI: I'm Going In. This first-person shooter emphasizes stealth and guile instead of massive firepower. Jones has to sneak into the toughest military installations in Eastern Europe, and once inside, use his skills in thievery, computer hacking, sabotage, and reconnaissance to stop the madwoman. The enemy's Artificial Intelligence will react to his every action and use military tactics to track his position. In order to counter its surveillance, bunkers, tanks, and gunships, Jones is equipped with NATO spy gear and assault weapons. If the odds get stacked too high against him, he can call in a napalm strike via his Map Computer. Upon release the game garnered mixed reviews due to a number of shortcomings, such as poorly programmed Artificial intelligence, lack of a mid-game save option, and the lack of multiplayer features. However it was praised for its superb sound design and graphics, thanks in part to its use of a proprietary game engine that was previously used in Innerloop's Joint Strike Fighter. It was followed up in 2003 by I.G.I.-2: Covert Strike.
Ikke stress – vi finner ut av hva som er hva!


Spisser sjangeren enda mer.